موضوع ایمنی یکی از ارکان مهم توسعه پایدار است /ارتقای ایمنی شهر باید دغدغه اصلی شهرداری ها باشد/ ایمنی موضوع تشریفاتی نیست

  • کد خبر : 1791
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۵:۲۸
موضوع ایمنی یکی از ارکان مهم توسعه پایدار است /ارتقای ایمنی شهر باید دغدغه اصلی شهرداری ها باشد/ ایمنی موضوع تشریفاتی نیست
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: سیاست اصلی شورای شهر و کمیته ایمنی کاهش حوادث است

مهدی بابایی در سی و دومین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران که به منظور بررسی وضعیت ساختمانهای ناایمن منطقه ۲۰ شهرداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: تعدادی از۱۱۹ ساختمان ناایمن تهران در منطقه ۲۰ واقع شده است و ضرورت رسیدگی به ایمنی این ساختمان ها باید اولویت شرداری باشد..

وی با بیان اینکه در منطقه از شهرداری تهران ۱۳۰ مخاطره شناسایی شده و چهارمین منطقه از نظر خطر است، گفت: بر اساس آمار ارایه شده، ۹ گود رها شده در این منطقه وجود داشته که میبایست تا آخر امسال کلیه گودها ایمن سازی شود..

بابایی درباره بخش دیگری از مخاطرات این منطقه اظهارداشت: از پیاده راه حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) تا بازارچه، سیم های برق وضعیت نامناسبی ندارند که باید با پایش دقیق وضعیت موجود موضوع با همکاری کسبه و شهرداری واداره برق رفع خطر شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه، تهیه سند پیش‌گیری مخاطرات در محلات را ضروری دانست و عنوان کرد: ایمنی یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار است و در سیاست گذاری شهری، رویکر برنامه ریزی بر اساس توسعه پایدار رویکردی است که در آن توجه به موضوع ایمنی،مخاطرات زیست محیطی،عدالت اقتصادی و اجتماعی در اولویت اول است.

بابایی ادامه داد: مدیریت شهری در حوزه های مختلف در حال خدمات رسانی است اما موضوع ایمنی اغلب جزو اولویت های اصلی نبوده وهمین غفلت موجب شده سیربروز حوادث در تهران نزولی نگردد..

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت فعالیت خانه های دوام و ارایه آموزش های لازم به منظور فرهنگ‌سازی ایمنی در شهر تهران نیز گفت: گروه های دوام سرمایه اجتماعی حوزه ایمنی شهر هستند وفعالیت جدی و محسوس خانه های دوام از وظایفی است که باید در سرای محلات تهران پیگیری شده و حمایت شود.

*کاهش حوادث سیاست اصلی مدیریت شهری*

وی سیاست اصلی مدیریت شهری در شورای شهر و کمیته ایمنی را کاهش حوادث عنوان کرد و گفت: یکی از آیتم های اصلی ما از ارزیابی مناطق ۲۲ گانه ، موضوع کاهش حوادث است که از طریق سامانه ۱۳۷ و از طریق گزارش های آتش نشانی قابل احصا است

لینک کوتاه : https://mahdibabaei.ir/?p=1791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها